media

Отслабвай докато спиш!

  • May 12, 2021

Изгарянето на калории е термин, който най-често се свързва с аеробни упражнения и физическо натоварване. Но всъщност не е нужно да се занимавате с усилена дейност, за да изгаряте калории. Тялото ви ги използва денонощно, дори когато спите. Научете повече за функциите, които тялото ви изпълнява през нощта и как точно използва калории, докато спите.

Как REM (бързо движение на очите) използва енергия?

Въпреки факта, че почивате, тялото ви все още изразходва енергия, когато спите. Използването на енергия е особено голямо по време на сън с REM (бързо движение на очите). През това време мозъкът ви е силно активен и изгаряте най-много глюкоза, източник на гориво в тялото ви. През това време сърдечната ви честота и кръвното налягане също се повишават, което изгаря повече калории.

Други дейности за изгаряне на калории по време на сън

През нощта тялото ви отива на работа, поправяйки всички щети, извършени на клетъчно ниво през будните ви часове. Например, ако тренирате през деня, мускулите ви ще се възстановяват и възстановяват през нощта, което изисква енергия. Храносмилането на храна също използва енергия, тъй като тялото ви разгражда храната до годно за следващия ден.

Колко калории можете да изгорите?

Количеството енергия, което използвате по време на сън, зависи от редица фактори, включително вашата базална метаболитна скорост (BMR), която определя количеството енергия, което тялото ви се нуждае, за да поддържа най-основните си функции. Това включва дишане, кръвообращение и поддържане на вашите органи. Колко претегляте играете роля в настройката на вашия BMR: Колкото повече килограми носите, толкова повече енергия използвате. И накрая, количеството сън, който човек получава, влияе и на изгорените калории. Например, здравият човек с тегло 125 килограма изгаря приблизително 38 калории на час сън, така, че можете да умножите това число по брой часове на сън, за да видите приблизително колко калории се изгарят.

Правилното количество сън

Въпреки, че твърде малко сън е свързан с наддаването на тегло, твърде много сън може да има подобен ефект, тъй като като цяло изразходвате по-малко енергия през деня. (Вие изгаряте повече калории, когато сте будни и се движите наоколо, отколкото когато сте в покой.) Освен, че получавате здравословно количество сън, можете да увеличите броя на изгорените дневни калории, като включите упражненията в рутината си. Фокусирането върху яденето на по-малки хранения и избягването на алкохол преди лягане също може да помогне за метаболизма ви. Подбирането на удобна пижама и спално бельо също оказват влияние върху качеството на сън и изгорени калории !

Това съдържание е създадено от Националната фондация за сън (USA)

Ние с радост ще Ви помогнем в избора на подходящо спално бельо и пижама , свържете се с нас на тел.: 0879 65 68 67